Co to jest Integracja Sensoryczna?

Nasz mózg musi uporządkować te informacje, które do niego docierają, po to żebyśmy umieli funkcjonować w codziennym życiu.
,,Każdego dnia nasze zmysły przekazują nam masę informacji. Korzystamy z tej wiedzy, aby zorganizować swoje zachowanie i odpowiednio reagować na otoczenie. Zmysły informują nas o stanie fizycznym naszego ciała oraz otaczającym nas świecie. Pomyśl o zmysłach: wzroku, słuchu, dotyku, smaku i węchu. Istnieje jednak jeszcze wiele innych odczuć, które są równie niezbędne do przeżycia. Nasz układ nerwowy wykrywa zmiany ruchu i grawitacji. Do tych układów sensorycznych zalicza się: równowaga i ruch oraz odczuwanie mięśni i stawów.”

Dzieci, które rozpraszają się, wycofują się przed dotykiem, mają reakcje lękowe na zwyczajne sytuacje motoryczne, są wrażliwe na hałas – mają prawdopodobnie nadwrażliwość na dotyk, ruch, obrazy lub dźwięki.

Dzieci, które poszukują intensywnych doświadczeń sensorycznych np. kręcenie w kółko, upadanie, mogą być podwrażliwe na stymulację sensoryczną.

Dzieci, które są w ciągłym ruchu lub robią wszystko zbyt wolno i szybko się męczą maja zbyt wysoki lub niski poziom aktywności.

Dzieci, które mają słabe poczucie równowagi, mają trudności z nowymi zadaniami lub wydają się być niezdarne- maja trudności z koordynacją.

Terapeuta integracji sensorycznej pomaga dzieciom dobrać takie czynności na sali, które dostarczą dziecku odpowiednie bodźce żeby ich układ nerwowy zaczął lepiej funkcjonować.
Żeby lepiej rozumieć i pomagać dzieciom usprawnić ich układ nerwowy – ukończyłam szkolenie I i II stopnia
-Diagnoza i Terapia Integracji Sensorycznej oraz Neurofizjologiczne podstawy Integracji Sensorycznej, Rehamax, Pruszków
-szkolenie ,, Zaburzenia SI – Badanie przesiewowe i wsparcie rozwoju” Indygo Centrum Terapii i Rozwoju, Warszawa
-szkolenie ,,Terapia ręki i wspieranie rozwoju motorycznego dziecka” Centrum Rozwoju Personalnego.