Jestem pedagogiem , neurologopedą
i terapeutką Metody Krakowskiej
.
Wykształcenie zdobywałam na Papieskim Wydziale Teologicznym w Warszawie ,,Bobolanum”, Następnie ukończyłam Studia Podyplomowe z Logopedii na Wyższej Szkole Nauk o Zdrowiu w Bydgoszczy, oraz Studia Podyplomowe z Nerologopedii na tej samej uczelni.
Dodatkowo pogłębiałam swoją wiedzę kończąc kursy w Centrum Metody Krakowskiej . Między innymi:





Specjalizuje się w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu, dziećmi z zespołem Aspergera, z zespołem Downa, z afazją. Bardzo cenię sobie doświadczenie i wiedzę jaką zdobyłam dzięki kursom u Pani prof. Jagody Cieszyńskiej . Pracuje Metodą Krakowską
, która jest terapia neurobiologiczną stymulująca wszystkie funkcje poznawcze dziecka.

Metoda Krakowska® wychodzi z założenia, że należy dostarczyć dziecku tej wiedzy
, która z powodu zaburzeń nie mogła być przez nie samodzielnie zdobyta. Podkreśla wymóg stymulacji rozwoju zdrowego dziecka i jednoczesnego korygowania zaburzeń funkcjonalnych, wrodzonych, genetycznych i nabytych. Swoje założenia opiera na neurobiologicznej tezie, według której zdolność do powstawania nowych synaps nigdy się nie kończy i jest w pełni zależna od konkretnych doświadczeń dostarczanych jednostce. Dziecko uczy się zachowań i ról społecznych przede wszystkim językowo, biorąc czynny udział w interakcjach społecznych, jednak zanim będzie gotowe do przyswajania umiejętności i wiedzy o świecie w grupie rówieśniczej, musi współdziałać indywidualnie z osobą dorosłą.

Jednym z głównych elementów terapii według Metody Krakowskiej® jest Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®, autorstwa prof. Jagody Cieszyńskiej, której towarzyszą ćwiczenia wszystkich funkcji poznawczych w następujących sferach:
- słuchowej
- wzrokowej
- funkcji lewej półkuli mózgu
- systemu językowego
- pamięci
- motoryki małej i dużej
- kategoryzacji i myślenia przyczynowo-skutkowego
- zachowań społecznych
- zabawy
Terapia prowadzona według Metody Krakowskiej® obejmuje następujące elementy:
- terapię słuchową w oparciu o program „Słucham i uczę się mówić”
- stymulację naśladowania mowy ze wsparciem Gestów Artykulacyjnych oraz Manualnego Torowania Głosek
- terapię funkcji wzrokowych
- Symultaniczno-Sekwencyjną Naukę Czytania®
- budowanie kompetencji komunikacyjnej i językowej poprzez prowadzenie Dziennika Wydarzeń
- diagnozę dominacji stronnej, umożliwiającej wybór dominującej ręki
- stymulację zabawy
- stymulację funkcji lewej półkuli mózgu
- terapię zachowań społecznych
- stymulację funkcji motorycznych i manualnych
- stymulację przetwarzania bodźców smakowych, zapachowych i dotykowych
- stymulację pamięci
- ćwiczenia kategoryzacji
- ćwiczenia myślenia sytuacyjnego i przyczynowo-skutkowego
- ćwiczenia myślenia przez analogię
Stosowanie wszystkich wymienionych wyżej elementów terapii daje pełny sukces w osiągnięciu przez dziecko kolejnych etapów rozwoju wszystkich funkcji poznawczych.
Metoda Krakowska® szczególnie polecana jest dzieciom:
- z zespołem Aspergera
- z zespołem Downa
- z alalią
- afazją dziecięcą
- zagrożonym autyzmem
- z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- z niezakończonym i opóźnionym rozwojem mowy
- zagrożonym dysleksją
- z porażeniem mózgowym
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą 9 dzieci.
Moje doświadczenie macierzyństwa daje mi dość dobry obraz, jak przebiegają etapy rozwoju dziecka, co jest norma, a co już powinno zaniepokoić. Mam ogromne doświadczenie, które zdobywałam w ciągu 21 lat bycia mamą. Chętnie dzielę się tym doświadczeniem z innymi i wspieram rodziców w drodze ku dojrzałości ich pociech.

