Wykształcenie:
- mgr psychologii, absolwentka uniwersytetu SWPS w Warszawie
- mgr wychowania fizycznego, absolwentka AWF w Gdańsku
- Technik fizjoterapeuta
Kursy i szkolenia:
- Terapia behawioralna- teoria i praktyka
- Kurs terapii poznawczo-behawioralnej dla dzieci i młodzieży
- TUS- trening umiejętności społecznych
- TZA- trening zastępowania agresji
- Praktyczny trening umiejętności prospołecznych i radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi dziecka
- Praca z młodzieżą z tendencjami do samouszkodzeń i prób samobójczych
- Depresja u dzieci i młodzieży. Rozpoznanie i pierwsza pomoc.
- Warsztat „Tryb rodzicielski wpędzający w Poczucie Winy”.
- Przebodźcowanie. Praca z dzieckiem przestymulowanym i przeciążonym sensorycznie
- Lęki dziecięce, zapobieganie i narzędzia wsparcia.
- Wysoko wrażliwe dziecko w grupie.
- Psychologiczna analiza rysunku.
- rening regulacji emocji.
- Bajkoterapia w pracy z grupą.
- Kreatywne zajęcia rewalidacyjne.
- Podstawy terapii pozycji oralnej((OPT) Talk tools.
-
Praca nad zachowaniami trudnymi z wykorzystaniem technik Stosowanej Analizy Zachowania.
-
Skala Inteligencji Stanford-Binet 5.
Metody pracy dobieram indywidualne do każdego dziecka, nastolatka lub osoby dorosłej wg potrzeb i trudności z którymi się zmaga. Zajmuje się szeroko rozumianym wsparciem i pomocą psychologiczną. W terapii preferuje podejście poznawczo-behawioralne , które opiera się na założeniu, że ludzkie zachowania i emocje zależą od wyuczonego schematu reagowania na otaczający nas świat i sytuacje, które nam się przydarzają. Wspólną cechą wielu problemów emocjonalnych i zaburzeń jest występowanie charakterystycznych elementów: myśl automatycznych, schematów i zniekształceń poznawczych, które pośredniczą w utrwalaniu się specyficznych emocji i wpływają na zachowanie.
Współpracując z dziećmi i nastolatkami widzę dużą potrzebę pracy także z rodzicami, którzy mają duży wpływ na proces terapeutyczny dzieci i młodzieży. Dlatego bardzo ważne są dla mnie spotkania także z rodzicami. Z rodzicami spotykam się regularnie, przy młodszych dzieciach co 1,5 miesiąca, z rodzicami nastolatków co 3 miesiące.
Zajmuję się również konsultacjami wychowawczymi. To spotkania z rodzicami, opiekunami w celu omówienia trudności dotyczących ich dziecka. Mogą nimi być : dorastanie dziecka, trudności w komunikacji miedzy rodzicami i dzieckiem, niepokój rodziców związany z pogorszeniem się samopoczucia dziecka, podejmowanie przez nie nieadekwatnych do wieku lub destrukcyjnych zachowań, zmiana sytuacji życiowej rodziny (rozwód , zmiana miejsca zamieszkania, śmierć bliskiej osoby. Bardzo często rodzice mają wątpliwości, czy stosowane przez nich metody wychowawcze są odpowiednie do wieku i potrzeb rozwojowych dzieci. Zależy im na bliskiej relacji z dziećmi, niestety niekiedy mierzą się z problemami wychowawczymi i nie wiedzą jakie reakcje z ich strony będą najbardziej adekwatne i wspierające dla dziecka.
Pracuję także z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera.
Prowadzę:
- Konsultacje psychologiczne
- Terapie psychologiczną
- Konsultacje wychowawcze/rodzicielskie
-
Trening TUS (trening umiejętności społecznych)
-
Trening TUS indywidualny (trening umiejętności społecznych indywidualny prowadzimy wówczas, kiedy dziecko nie jest gotowe dołączyć do grupy i musi przećwiczyć poszczególne umiejętności i zachowania społeczne w parze z terapeutą)
-
Trening TZA
Poddaje się regularnej superwizji.